Start jij je eigen praktijk?
 

Maar weet je niet goed waar je moet beginnen?
Download hier een handige checklist barstensvol praktische tips voor het starten van jouw eigen praktijk!


 

DOWNLOAD HIER DE CHECKLIST

 

Hoe gaan we samen aan de slag?

 

Wij werken graag met jou samen en doen dit vanuit de overtuiging dat jij als praktijkhouder uniek bent in je aanbod. Een cliënt kiest voor jou omdat er een klik is, een wederzijds belang om een oplossing te vinden voor een bestaand probleem. Soms is het moeilijk om zelf helder te krijgen wat jou en jouw praktijk uniek maakt. Wij zoeken samen met jou naar antwoorden op vragen als 'Waarom kiest een cliënt voor jou?' en 'Wie is jouw ideale cliënt?'. Vanuit de ervaring in het begeleiden van startend praktijkhouders kunnen we jou strategisch adviseren in jouw online profilering.   

 

Onderdelen van onze werkwijze:

  1. Strategisch advies en realisatie van een goede praktijkwebsite

  2. Vormgeving website en logo eigen praktijk

  3. Techniek en praktische uitvoering website

  4. Teksten schrijven en zoekmachineoptimalisatie

  5. Online marketing en linkbuilding pakket

  6. Een praktijkassistent die cliënten inplant

  7. Adverteren in Google voor snel meer cliënten

 

Strategisch advies en realisatie van een goede praktijkwebsite

Een goed, strategisch advies voor een praktijkwebsite is gebaseerd op een online analyse van de markt en de doelgroep. We maken kennis in een intakegesprek waarbij we praten over de visie, vorm en praktische zaken rondom de praktijk. Op basis van deze intake voeren we een kort doelgroeponderzoek uit. Het resultaat is een strategisch adviesplan voor de profilering van de praktijk en een praktisch plan voor de website. Nadat de strategie is bepaald, gaan we verder met de vormgeving.

 

Vormgeving website eigen praktijk

Met jouw ideale cliënt in ons achterhoofd geven we de website vorm. Iedere praktijk is uniek en daarom gebruiken we geen standaard sjabloon voor het ontwerp van de website. De vormgeving en indeling van de website wordt bepaald naar aanleiding van jouw visie en het strategisch plan voor jouw praktijk. Bij een nieuwe strategie kun je ook kiezen voor een fris nieuw logo en een bijpassende huisstijl.

 

Wij zijn pas tevreden als jij tevreden bent

We geven vorm aan de (nieuwe) visie van jouw praktijk. We gaan net zo lang door tot jij je comfortabel voelt in deze nieuwe vorm. We houden rekening met jouw huidige cliënten maar spreken nog liever nieuwe cliënten aan. De vormgeving bepaald de eerste indruk en die kans krijg je maar één keer! Als je tevreden bent beginnen we met de techniek en praktische uitvoering van de marketing.

 

Techniek en praktische uitvoering website

We bouwen een effectieve, overzichtelijke en responsive website die ervoor zorgt dat de conversie (van instroom naar cliënt) optimaal is. Deze website wordt in een eenvoudig zelf te beheren CMS gebouwd. Dus je kunt altijd zelf wijzigingen in de tekst maken, daar heb je ons niet voor nodig.   

 

Checks tijdens het proces

Aan de hand van de checks maken we stappen in het proces van strategisch ontwerp naar de technische uitvoering van de nieuwe website. Het ontwerp wordt gebouwd in een CMS-systeem (content management systeem). Je krijgt een instructie in het gebruik en beheer van je eigen website. Het bouwen van de website is klaar, nu gaan we de website vullen met teksten.

 

 

Teksten schrijven en zoekmachine optimalisatie

Goede teksten schrijven is een vak apart. Een professionele tekstschrijver verstaat zijn vak. We werken veel samen met psychologen, therapeuten en coaches/trainers. Daardoor weten we hoe we jouw ideale cliënt moeten aanspreken. We schrijven duidelijke taal waarin we gericht en authentiek communiceren met jouw doelgroep. 

 

Nieuwe teksten of teksten herschrijven

Er zijn verschillende opties voor de teksten. We kunnen alle webteksten voor je schrijven op basis van interviews. Soms is dat niet nodig en dan gebruiken we bestaande webteksten van jouw huidige website die we herschrijven om jouw ideale cliënt aan te spreken.

 

SEO - zoekmachine optimalisatie

Bij het inrichten van de website optimaliseren wij de teksten voor de zoekmachines. Deze zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een waardevolle investering voor de lange termijn. Wij hanteren alle basisregels waardoor jouw website op de lange termijn goed vindbaar zal zijn voor jouw doelgroep. Wij zetten nog een stapje extra met het online marketing en linkbuilding pakket.

 

Online marketing en linkbuilding pakket

 

Wij richten ons op een goed rendement op jouw investering en resultaat op de lange termijn. Daarom is het hebben van een goed strategisch plan een belangrijke basis. Na het opzetten van de website is het zaak deze zo goed mogelijk in te richten voor de zoekmachines.

 

Naast het bouwen van een goede website zorgen wij voor:

  • Optimalisatie teksten voor jouw belangrijkste zoekwoorden;
  • Zoekwoorden onderzoek & analyse;
  • Domeinnaam-advies;
  • (Deels) herschrijven van uw teksten t.b.v. zoekmachine optimalisatie (SEO);
  • Interne link optimalisatie;
  • Inrichten landingspagina's met strategische zoekwoorden;
  • Plaatsen diverse backlinks naar uw website t.b.v. linkbuilding.

Op de korte termijn cliënten in uw praktijk? Dan kunt u beter kiezen voor Google Adwords.

 

Online adverteren met Google Adwords (SEA)

PSYmedia verzorgt alles dat nodig is om effectief gebruik te maken van Google AdWords (SEA). Met AdWords kun je doelgericht - op de korte termijn - cliënten werven door middel van advertenties op Google. We helpen je in dit proces en samen met een SEA deskundige gaan we zitten voor een zo optimaal mogelijke campagne.

Wat doet PSYmedia:

  • Een nieuwe AdWords account aanmaken;
  • Advertentiecampagnes worden ingesteld en opgestart;
  • Maandelijks onderhoud van de campagne en bijsturing op basis van resultaten;
  • Maandelijks een overzicht met de prestaties van de campagne;
  • Beheersing en bijsturen van advertentiebudget;
  • Optimale koppeling van online Google services (Google+).

 

Google advertentiebudget

Samen met onze Google expert bepaald je jouw eigen advertentiebudget en deze betaal je direct aan Google. Jij wordt zelf eigenaar van je campagne en de bijbehorende statistieken. Je betaalt een eenmalige investering voor het opstarten van jouw campagne. Daarnaast worden maandelijks beheerkosten in rekening gebracht. Wij zetten goede landingspagina’s op zodat de cliënt na zijn zoekactie ook het gewenste resultaat heeft (optimale conversieratio).

 

Spreekt onze werkwijze jou aan? Neem contact op voor een vrijblijvend, telefonisch adviesgesprek.